lördag 15 augusti 2009

It's raining

Ny dag ny tid. Jag vaknar efter exakt 8 timmars sömn numer. Inte en minut off. Det spelar ingen roll om jag vill ligga kvar i sängen och sova längre eftersom jag är pigg som en speedad kanin. Ute regnar det... kul.

Hursomhelst funderade jag på en sak igår. Nämligen att man måste respektera sin kropp, dvs att man måste inse att vi fungerar olika och reagerar olika på träning, mat osv. Jag tror det är väldigt vanligt att man sätter upp ett mål som är lite väl ambitiöst eller ibland fysikaliskt omöjligt och sedan när man inser att man inte kan uppnå målet så lägger man helt enkelt av att fortsätta kämpa. Man ska nog bara ta det lugnt och inse att man enbart kan jämföra med sig själv om man vill ha en rättvis chans att klara sig. Självklart gör lite tävling mot andra ingenting utan i många fall så trigger det till att försöka lite hårdare men i bakhuvudet måste man ändå inse att alla inte har samma förutsättningar. Oavsett vad det gäller.

Vad vill jag ha sagt med det då, jo att jag jämför mig själv med mig själv när jag var som mest tränad och inser att jag har en ganska lång väg att gå för att komma dit. Men eftersom det är just mig själv jag jämför med så vet jag att det är möjligt och att jag helt enkelt måste kriga på. Med det sagt, en promenad i regnet. Jag hatar verkligen regn.

Inga kommentarer: