söndag 1 mars 2009

Helsingborg i mitt hjärta... nästan iallfall

Precis hemkommen efter min morgonpromenad. Det är faktiskt riktigt skönt att promenera runt här i Helsingborgs centrum. Grymt vacker stad med sina olika nivåer och närhet till havet.

Dagens planer är ganska vaga. Jag misstänker att jag ska ut och hjälpa kompisen i garaget så fort han lyckats vakna och kommit på idén. Blev inget igår som tur var, men det lär vi ta igen idag istället. Ska nog försöka mig på lite styrketräning hemma senare under dagen/kvällen. Måste säga att jag saknar ett riktigt ordentligt gym sjukt mycket just nu, ja det och Sara.

Hursomhelst kom jag att tänka på en sak som jag säkert nämnt tidigare men det tål att nämnas igen. Nämligen det här med kosten, ska man hårddra det så är faktiskt kosten viktigare än träningen. Du kan nämligen gå ned i vikt genom att äta nyttigt och smart, helt utan träning. Däremot är det riktigt svårt att gå ned i vikt genom att träna smart men strunta i kosten helt och hållet. Något som är värt att tänkas på. Det optimala är självklart att hålla koll på båda bitarna dock.


Utsikt från centrala Helsingborg ut mot vattnet och Danmark imorse.

Inga kommentarer: