onsdag 13 maj 2009

Dagens ord: Rolig = Lugn

Igår var en dålig träningsdag. Jag var alldeles för trött för att dra iväg och träna. Istället blev det till att handla lite, först var jag på Rema 1000 som är en lågprisbutik av norskt slag men efter 10 min i den affären lämnade jag tillbaka alla grejer och åkte till Ica istället.
Förenklat så känns det ungefär lika uppmuntrande att gå in och strosa runt på Rema 1000 som det gör att gå in på en kiosk i Alby medan den håller på att bli rånad av en självmordsbombare som precis detornerat en mindre sprängladdning och därav rensat hela butiken.

Men Ica var nice som alltid, man kan lita på svenskgrundade butiker även i Norge. Idag ska jag iväg och gyma och även spela lite squash. Hoppas att min arm håller, även fast den inte gjorde det sist jag skulle spela. Har en riktigt gammal tennisarmskada som kan göra sig påmind ibland. Bara att övervinna skiten helt enkelt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha Ica är väl norskt?

Vad var det för fel på lågprisbutiken mer specifikt? Tycker Lidl är e skitsoft

/Pouya

Globetrotter sa...

what the fuck, Ica är svenskt. Alltså det var som att gå in i en butik i Bagdad, hittade inte det jag ville ha och dessutom så kändes det tacky att glida runt där. Kom igen nu Pouya, du är färdig ingenjör som mig snart... Need to step up to the good life, need to step up to... Ica.

Pouya sa...

haha!
Är en man av folket, kommer alltid vara, hoppas jag iaf.