lördag 30 maj 2009

Good day

Har varit ute hela eftermiddagen och kvällen med en kompis båt och lite jobbpolare. Åkt runt här i skärgården och stannade till på en ö över några timmar där vi grillade och allmänt tog det lugnt uppe på en topp. Sämre utsikt när man äter middag har jag varit med om...




Bryggan vi la till på vid ön. Ni ser mig i den gedigna och sexiga orangea tröjan, på väg mot mitt mission.


Vilket var att chilla helt enkelt. Bra skit.



Vi hann även förbi jobbet, dessa båtar är utvecklade av ingenjörer likt mig själv. Jag jobbar däremot inte med just dessa båtar utan en betydligt mycket större som ska användas av den amerikanska marinen. Dessa båtar kommer främst att användas av norska marinen samt Nato.



Lyckades få med en bild på mig här också i min gröna fjällräven jacka. Killen bakom är båtägare och även guide för dagen. Även han jobbar som ingenjör på samma avdelning som mig.


Här har vi ett par till av de båtarna, den mindre vita byggnaden med lite rött inslag länsgt till vänster i bild är där vi ingenjörer sitter. Utsikten är alltså ut mot båtarna och vidare mot horisonten. Som sagt, man skulle kunna haft det sämre.
Nu ska jag ta en dusch, särskilt lång eller varm tror jag den inte blir eftersom de är tre personer innan mig som duschat och vi har en sån varmvattenberedare i huset. Aja skönt blir det nog hursomhelst, därefter är det dags att sova sönder sängen, för imorgon är det repris: startar med golf och sen heldag på ö med grillning och diverse. God natt.





Inga kommentarer: