onsdag 13 maj 2009

Very Nice....

Hemma från gymet. Grymt bra och inspirerande pass även fast jag var seg när jag kom dit.
Efter en timmes gym blev det en timmes squash. Riktigt riktigt bra träning och jag var helt blöt efter det. Det skadade inte heller att jag vann över killen som piskade mig rätt ordentligt första gången vi spelade.

Nu när jag ändå är igång igen på riktigt så kommer ett litet tips gällande intag av mat under dagen. Nämligen att man ska försöka fördela kaloriintaget jämt under dagen. Det finns många teorier som säger att du inte ska äta kolhydrater sent på kvällen och andra liknande grejer. Min filosofi är att så länge du tränar ordentligt så kan du även äta ordentligt. Så länge man försöker fördela upp maten under hela dagen och inte äta ett stort mål på morgonen och ett stort på kvällen t.ex.

En vettig fördelning för någon som har som mål att äta ca 2500 kalorier om dagen kan tex. vara

Frukost: 600 kcal
Mellanmål: 250 kcal
Lunch: 600 kcal
Mellanmål: 250kcal
Middag: 600 kcal
Mellanmål: 200 kcal

There you go folks.... och glöm inte bort att det även finns Euroshopper på Ica för dem som vill ha den lyxiga känslan men den tjocka plånboken.




Inga kommentarer: