måndag 18 maj 2009

Träna mera!

Det blev ett klassiskt styrkepass idag med en crossfit twist kanske man kan kalla det. Körde alla de övningar jag brukar under mina 60min pass men gjorde detta på 30min istället. Det vill säga ett mycket högre tempo under utförande samt mindre paus mellan varje set/övning.
Tycker det är bra att mixa lite både i typen av övningar men även i intensitet. Allt för att se till att kroppen inte vänjer sig vid övningarna. Jag tror att många gör det felet att de kör exakt samma passa vecka in och vecka ut, kroppen kämpar den första tiden men vänjer sig vid belastningen och slutar att svara på träningen.

Så dagens tips blir detsamma som varit flera gånger innan: Variera träningen, höj belastning, sänk belastning, prova nya övningar, höj intensitet, sänk intensitet ja gör allt du kan för att inte fastna i en rutin som resulterar i att kroppen inte utvecklas!

Inga kommentarer: