fredag 24 oktober 2008

1 månad passerad

Sådär första månaden över. Har överlag gått bra med både mat och träning med lite missöden här och var. Kommer att fortsätta kriga vidare, formen nu är helt okej men än finns det plats för förbättringar, det gör det nog alltid.
Rekommenderar verkligen alla som ens funderar på att börja styra upp sin träning att göra något liknande. Jag vet att utan hela min grej of the day så hade jag vid väldigt många dagar bara legat hemma och tagit det lugnt. Nu är jag varje dag sporrad att göra någonting oavsett om det tar kort eller lång tid. Maten är också sjukt viktig och jag har under hela första månaden försökt följa en grundregel och det är att laga all mat själv och göra det från scratch. Det är bara att dumpa alla möjliga färdigrätter och liknande. Enda drycken jag druckit har varit vatten och jag har så gott jag kunnat försökt att undvika bröd. Utöver det har jag experimenterat med lite olika dietvarianter men kommit fram till att hemlagad mat is the shit och då i måttliga portioner, dvs svulla inte, om du är mätt så sluta äta även om det finns mat kvar på tallriken.

Grej of the day
30 min rundpingis
"Situps-stegen" enligt nedan
10 situps sedan 20,30,40,50,50,40,30,20,10, vila 15 sek mellan varje omgång





Inga kommentarer: