torsdag 30 oktober 2008

home at lunch

Skönt att bo nära jobbet, då kan man åka hem och äta lunch och titta på Al bundy vilket alla inser är det ultimata lunch tv programmet available.
Mat blev det lite av också. Jag har kommit på mitt första tips.

Känner du att du mår dåligt för att du är tjock?
- STOP eating those fuckin potato chips!

Ja ni fattar poängen, första steget är att lägga om kosten. I mitt fall så handlade det om att sluta äta godis, kakor, chips, pommes, läsk osv. Med läsk inkluderar jag även Light läsk. Tidigare drack jag otroligt mycket light läsk men har lagt ner det totalt nu. Skiter i att det inte innehåller kalorier. Att stoppa i sig massa sötningsmedel kan inte vara bra för kroppen och skulle jag råka ha fel gällande detta så skiter jag i det också då det funkar för mig vilket är det viktigaste, dvs att oavsett vad så ska den metoden man använder fungera.

Lunch: köttfärsås o spagetti med sallad + vatten




Inga kommentarer: