fredag 3 oktober 2008

En vecka passerad

Så nu har en vecka passerat sen jag bestämde mig för att det fick vara nog. Har under denna vecka lyckats hålla min "grej of the day" metodik och det har fungerat ovanligt bra. Just att det inte behöver vara ett stenhårt gympass utan bara en aktivitet utöver det dagliga gör det hela så mycket enklare.

Grej of the day: 60 min promenad

Maten jag ätit har även drastiskt förändrats. Speciellt de senaste 2-3 dagarna efter att ha lyssnat på Tony Robbin - living health. Rekommenderar alla att lyssna på denna och dra sina egna slutsatser och göra sina egna val men för mig så har det inneburit att jag så gott jag kan försöker äta naturligt, dvs inga halvfabrikat. Finns det i naturen så käkar jag det helt enkelt.Jag har även dragit ner på köttintaget drastiskt och äter jag kött så äter jag magert kött, dvs ingen bacon osv. En annan förändring är att jag dricker sjukt mycket mer vatten samt att jag äter mer mat som innehåller vatten, tex frukt.
Vill inte dra ut på det hela utan rekommenderar starkt Tony robbins grej, finns att tanka ner på många ställen och den får en att tänka efter.

Bilder på hur formen har ändrats kan ses nedan, det bör betänkas att det enbart gått en vecka men jag tycker at det blivit bättre hursomhelst. Det viktigaste är att jag mår bättre fysiskt och psykiskt vilket gör att jag känner mig taggad att fortsätta min jakt på god hälsa och fitness. Jag råkar bara ha boxers på mig denna gång men det bjuder jag på.




Inga kommentarer: