torsdag 30 oktober 2008

tungt idag

Blev en tung löprunda, kände verkligen av att jag tränade ben igår. Kanske inte världens smartaste att dra ut och springa just idag men what the fuck. Fick kriga mig igenom rundan och det känns sjukt skönt nu. Som tur var hade jag en hare som jag fick draghälp av också.
I och med detta kom jag på en sak, just den sköna känslan, lyckokänslan, njutning eller vad man nu väljer att kalla den. Jag tror att man upplever samma typ av "livsnjutning" när man äter godis eller något annat riktigt sött och gott, Men... ja det finns ett men. Nu kan jag bara reflektera över mig själv men jag tror de flesta känner på samma sätt. Nämligen att man njuter under dom få minuterna man äter den där godisbiten men ångesten efteråt håller i sig mycket längre och får man ingen ångest just vid det tillfället så ligger iaf ångesten över att man inte är nöjd med sin kropp definitivt kvar en lång tid. Däremot så ligger just den sköna känslan av att ha gjort något extra under dagen kvar mycket längre. Med det vill jag alltså säga följande:

Sluta sitta hemma och käka godis for fuck sake! Gå ut och aktivera!

Grej of the day: 40 min löpning

Just ja, till middag blev det ungefär detsamma som till lunch då jag hade lagat ett par matlådor tidigare igår. Jag har även förståt att tiderna som står vid inläggen är totalt åt helvete, klockan är just nu 20.12


Inga kommentarer: