torsdag 26 februari 2009

Hemmaträning

Sådärja. Inget gym idag men däremit har jag kört ett eget litet pass här hemma enligt nedan

3 rundor av följande

- 25 pushups
- 50 sit-ups
- 10 handstand push-ups
- 20 dips

Absolut inget mördarpass men däremot alltid något. Jag har kommit på en gyllene väg tror jag. Nämligen att när saker och ting inte fungerar optimalt så går man tillbaka till det grundläggande. Back to Basics helt enkelt. I mitt fall handlar det om att gå tillbaka till originalidén med bloggen, nämligen grej of the day. Att varje dag göra någonting fysiskt utöver de dagliga aktiviteterna. Det behöver inte vara något jättejobbigt så länge det är någonting.
Planen är att det i förlängningen ska eskalera till att bli mer och mer träning utan att jag själv ska behöva fundera på det för mycket och på så sätt komma tillbaka i flytet.

Idag räknade jag hur många grafer som ska behöva redovisas i vår examensarbetesrapport. Det visade sig vara 306 st vilket är helt sjukt. Vi måste komma på något sätt att dra ner denna siffra till omkring 20-30st på sin höjd. Hur det ska gå till har jag dock ingen aning om. Det visar sig, jag har ju ändå 2-3 veckor på mig innan allt ska vara klart. Wohaaa!

Inga kommentarer: