lördag 15 november 2008

7 veckor passerade

Sådär, då är vi ganska nära 2 månaders strecket. Jag måste säga att jag har haft jävligt kul under hela perioden än så länge. Även om jag faktiskt aktiverat mig varje dag så har det känts som en rolig grej just pga av hela "Grej of the day". Något jag själv saknar som jag också skrivit om är kampsportandet och jag ska försöka ta upp det så fort min rygg är hel igen.

En sak jag kommit på utifrån alla bilder på dagsformen är att ljuset i rummet när bilderna tas är sjukt avgörande på kvalitén på bilden. Egentligen borde man ha använt exakt samma ljusförhållanden vid alla bilder men det har varit omöjligt då jag flängt runt i hela Sverige senaste tiden. Jag kommer att fortsätta köra min grej of the day med inslag av en ny överraskning. Ja det kanske inte blir så stor överraskning för dem som känner mig och vet att jag hållt på med just den här typen av träning som komma skall. Fast ett tag framöver nu kommer det bli en hel del lågintensiv träning då jag vill att ryggen ska kännas helt smärtfri innan jag tar mig ann hårdare form av styrketräning.

Ett tips som jag kan ge gällande styrketräningen är att den är väldigt viktig. Om träningen endast består av lågintensiv konditionsträning i form av promenader, löpning, cykel osv så kommer man absolut att tappa i vikt men den snygga definitionen av muskler på kroppen kommer med all sannolikhet bli lägre än om man slänger in olika former av styrketräning.


Jag bjuder ännu en gång på bilder med boxers då jag glömde sätta på mig short.

Inga kommentarer: