måndag 10 november 2008

Hemma

Äntligen tillbaka i Helsingborg.
På tåget fick jag i mig en clementin och en banan och jag har precis varit och handlat lite mat till ikväll och imorgon. Tänkte prova Special K röd bär från Ica istället för Kelloggs... Åt precis en skål och det smakade skit. Original is best är något som verkligen gäller denna gång.

Just det, Norge hörde av sig med kontrakt och lönerbjudande. Måste säga att jag blev positivt överraskad. Ska inte nämna några siffror men det var betydligt bättre än vad jag kan få som ingångslön här i Sverige som civilingenjör. Nu måste jag trixa fram all info jag har om landet vad gäller levnadskostnader osv osv. Tungt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är jättedyrt att leva där. O du ska inte flytta från sverige, nej. Så. Bra då var det bestämt. Bra så.