torsdag 6 november 2008

dinner is served

Min vän sa idag att mina fitnessövningar ligger på amatörnivå. Dvs att jag inte gör nåt avancerat utan går mest på promenader och liknande.
Min kommentar på det är: No shit Sherlock!
Hela tanken är att visa att det går att bli fit bara av småsaker utöver det man gör under vardagen. Något som dock ska påpekas om och om igen är KOSTEN.
Om du stoppar i dig dina digestive kex och påstår att det smakar havre därför är det nyttigt, så kommer du aldrig komma någonstans mer än att dina blodfettnivåer kommer skjuta i höjden. Den mat jag postar här i bloggen är i princip det enda jag äter, dvs jag äter inte kexchoklad mellan måltiderna, jag sköljer inte ner maten med coca cola, osv. Visst kan det slinka ner nån frukt eller någon fruktsmoothie under dagen som jag råkar missa att skriva om men thats it. Innan middagen idag fick jag tex i mig en klase vindruvor och till middag blev det Kycklingfilé med ris, kokta grönsaker och sallad, man riktigt känner hur kroppen mår bra av det och dessutom är det sjukt gott.



Och för alla ungdomar där ute, Stay in school or you will end up
like this guy!

Inga kommentarer: