söndag 2 november 2008

strange people

Har folk verkligen ingen koll? Hur kan man t.ex ha missat att ett högt sockerintag inte är optimalt på något sätt. Det går reklam på TV om massa olika skumma fett-program och gemensamma nämnaren verkar vara att folk verkligen är lika allmänbildade som en katts högra framtass.

Ät inte onödigt mycket rent socker, det som händer då är att din kropp får sig en ren enrgikick, visst det låter jävligt bra. Nackdelen är att den kicken är kortvarig o snart därefter dumpar din energinivå i botten och då blir du slö, trött, grinig och jävligt oskön. Om du istället ser till att äta mat med mer "långsamt socker", dvs långsamma kolhydrater eller kolhydrater med lågt GI så upplevs inte kicken på samma sätt, istället får du en jämn och fin kurva utan den där förrädiska dumpningen i energi. Men jag menar nu inte att du behöver tänka så mycket på detta för du har nog med problem att tänka på annat onödigt som du oroar dig över. Gör helt enkelt såhär så blir det väldigt enkelt. Sluta äta onödigt mycket rent socker! Jag inkluderar även godis, bakelser, kakor ovs som bärare av rent socker.
Om du redan vet allt om GI, kolhydrater, proteiner, fett, vilken färg på slipsen som passar bäst till den svarta kostymen så ännu bättre. Då har du absolut ingen ursäkt för att leva ohälsosamt.

Just det, en annan sak som jag diskuterade med en tjejkompis. London måste vara en av världens äckligaste städer. Eller hon tycker det är underbart men jag anser att det är nasty. Allt är trångt, mörkt, smutsigt... ja ni fattar poängen. Men jag vet varför hon älskar stan, eller varför många tjejer från Sverige överhuvudtaget älskar stan och det är för att ni blir snygga där. Här i Sverige är ni kanske halvsöta och blir uppraggade på krogen av nån halvskum kille som röker och luktar ollon. Men i London blir ni supermodeller, ni blir uppvaktade, uppmärksammade, omhändertagna. Men.. och detta är ett stort men.
Ni konkurrerar mot världens fulaste tjejer!!! Det är som om jag skulle åka till Kina och vara sjukt nöjd över att jag är lång när jag inte är det. Bara dumt. Så sluta vara dumma och bli intelligenta. Det intelligenta är att försöka bygga upp självförtroendet och detta gäller både oss killar samt tjejer, självförtroende syns, det ger dig utstrålningen som det motsatta, eller samma könet om man nu är lagd åt det hållet ser. Det är inte förrän då man blir genuint attraktiv som person. Jag tror att detta byggs upp när man är nöjd med sig själv.
Om det finns Londontjejer i Sverige som tycker att dom är sjukt snygga så var glada och nöjda över att ni är unika och skicka mig inga hatmail.

Peace out

Inga kommentarer: