lördag 22 november 2008

Tillbaka till livet

Nu har jag vaknat till ordentligt. Stoppade i mig en ordentlig skål med havregrynsgröt och mjölk tillsammans med en banan och tog det lugnt i ett par timmar. Nu för ett tag sen blev det

Grej of the day: 30 min promenad

Ingen storkörare direkt men hela dagen har varit trög. Till middag åts det tacos och till det dracks en flaska cider. Åt dessutom en ganska stor portion vilket inte är så fantastiskt för fitnessen. Jag har insett att den här helgen varit katastrof egentligen. Säkert inte så jättedåligt mot gemene man men mot min vardag så... Kommer fortsätta med ett par cider hela kvällen igenom i och med att jag ska ut och festa. Dricker dock mycket vatten emellan så det bör inte vara total kaos.

Jag står lite kluven till det här egentligen. För fitnessens skull så bör man vara strikt jämt och ständigt men människan är ingen maskin så det är svårt att hålla full disciplin konstant och den här helgen känns som jag lyckats träffa en akilleshäl. Jag tror dock att man inte ska låta det rinna iväg, jag kommer att hålla mig till 3st cider på krogen and that's that. Om jag misslyckas så får nån ge mig en örfil och kalla mig för en svag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men det är med mat som med träning, kör man exakt samma program hela tiden utan att chocka kroppen eller förändra något så kommer kroppen att vänja sig med den träningsformen och inte utvecklas så mkt mer. Att ha nån dag i veckan när man är "dålig" med maten kickar igång systemet.

Globetrotter sa...

Jag är lite tveksam till att kroppen kickas igång av dålig mat, däremot är det en självklarhet att variation är absolut nödvändig för träningen. Jag vet att många har så kallade ätardagar där de under en dag i veckan eller månaden slänger i sig allt crap dom kan få tag i. Jag kan inte tänka mig alls att kroppen tycker det är särskilt bra.