onsdag 26 november 2008

Snart dags...

Woha... nu känns kroppen bättre. Imorgon blir det riktig träning. Ber till Gudarna att kroppen ska hålla, åt Tikki masalan med fullkornsriset och sallad till middag och någon timme efter det drog jag ut på

Grej of the day: 60 min promenad

Åt en skål med lättfil och osötad müsli. Den är rätt god när man vant sig vid den, smakar inte riktigt som min sköna Kelloggs men gott nog. Måste laga lite käk till imorgon då det ska testat med bilarna igen på jobbet. Trodde att jag hade en matlåda till av tikki masalan men jag hade sett fel.

Har funderat och det blir inget mer kiropraktorbesök, jag har en skum känsla kring honom och jag är en väldigt bra människokännare. Kändes som han ville sälja in hela sitt koncept och pracka på mig massa behandlingar helt i onödan. Precis som en säljare. Har även läst lite om kiropraktor behandlingar generellt sett och kommit på att jag inte vill få mina kotor justerade, speciellt inte i nacken om jag inte har fullständig vetenskaplig grund till det, vilket kiropraktor yrket tydligen inte har. Kanske ändrar mig i framtiden men just nu håller jag mig till den teori. Att vara källkritisk är viktigt och i detta fall tror jag det är ännu viktigare.

Tänkte även skriva ett par rader om motivation, den kommer och den går. En sak som är viktig är att försöka vara disciplinerad även då motivationen dalar. Visst händer det att man tappar fokus, stoppar i sig massa onyttigheter, men så fort du känner ångesten komma så sluta äta skitet och börja om på ny kula. Tänk INTE: Men jag har ätit godis hela dagen så jag kan lika gärna äta lite till, dagen är ändå förstörd.
Det är ALDRIG för sent att börja om, har du ätit skit så Fuck it, glöm det som hänt och börja äta/träna rätt från och med NU.

På det personliga planet väntar en påskrift för kontraktet i Norge. Jag funderar över hur jag ska göra men innan fredag så är det klart hur. Idag ringde jag konsultfirman som jag jobbade för och berättade om Norgegrejen, då blev chefen där väldigt mån om att vi borde jobba i Norge för det konsultbolaget istället. Så vi får se vad som händer imorgon. Nu ska jag kolla på Leila bakar som lagar världens godaste och mest onyttigaste bakelser, tur att man inte blir tjock av att titta på tv för isåfall skulle jag väga 200kg by now.

Inga kommentarer: