tisdag 18 november 2008

Home at last

Äntligen hemma. Eller jag har varit hemma men jag har inte skrivit nåt. Vi börjar med jobbet, krigade på där under dagen. Lyckades få i mig en banan och så sista omgången av min köttfärsås och spagetti som jag lagade häromdagen. Väl hemma vid 18 så drog jag snabbt i mig en skål med Special K innan jag kom fram till att jag inte hade tränat. Det jag gjorde då var något helt nytt nämligen

Grej of the day: 30 min simning

Väl framme vid badhuset och inhoppad i bassängen höll jag på att dö, inte sådär att det var jobbigt utan mer att jag höll på att drunkna. Detta vill säga tills jag kom ihåg mina fortida storhetsdagar på simskolan då jag drog hem medalj efter medalj, simborgarmärket, silverfisken, guldfisken, baddaren... You name it, I've got it. Nu säger ni säkert att såna märken och priser inte duger men gissa hur mycket jag bryr mig? Precis Noll.

Hursomhelst så simmade jag i 30 min och det kändes i hela kroppen, kommer bli fler simpass känner jag. Riktigt bra träning som rekommenderas.

Till middag fick jag precis kycklingfilé med tomatsås och champinjoner tillsammans med fullkornspasta. Jag vet att jag beskriver maten ganska vagt. Mer specifika recept kommer att finnas i hemsidan som byggs upp tillsammans med en mängd andra funktioner.

Inga kommentarer: