fredag 21 november 2008

Bara gör det.

Lev inte på framtida meriter. Har ni hört det uttrycket? Tycker det passar in väldigt bra på många människor inklusive mig till viss del. Jag ska sätta igång, kommer att göra si och så, jag vill ändra på... ja ni förstår. Jag kan självklart bara referera till mig själv och jag vet att jag väldigt många gånger yttrat orden "jag ska börja träna, imorgon". Ända sedan jag startade denna blogg har dock min mentalitet förändrats, träningen har blivit en del i vardagen. Inget som tynger mig och jag tror att detsamma kan hända just dig. Lev i nuet helt enkelt, ska du göra något så varför inte göra det nu? Inte om 2 timmar, inte på måndag för då börjar veckan och verkligen inte 1 januari för då börjar ett "nytt" år. Utan nu... ja eller efter att ni läst klart detta inlägg. Gå ut och ta en promenad på 30-40 min i friska luften och kom tillbaka och känn efter. Jag kan garantera dig att du mår bättre och tänker klarare.

Min hemsida som jag pratat om under ett par dagar handlar just om detta, att ge alla andra möjligheten på att ett enkelt och smidigt sätt föra tränings och matdagböcker. Ha tillgång till massvis av både enkla och mer avancerade "färdigbyggda" träningspass och måltider samt möjlighet att följa ett enkelt schema där det varje dag listas ett pass som kan utföras på vilket gym som helst. Utöver det så kommer det finnas ett forum där alla diskussioner kring hälsa, kost, träning, motivation osv kan diskuteras med andra medlemmar. Även specialfunktioner där personliga framstegskurvor gällande vikt och kroppsmått enkelt visualiseras. Därtill ska det finnas möjlighet att ladda upp bilder på formen och därefter kunna följa sin egen utveckling.
Utöver det är min förhoppning att kunna ha gästinlägg från väldigt kunniga människor såsom sjukgymnaster, personliga tränare, dietister samt en hel del andra specialfunktioner.
Helt enkelt en heltäckande sida för alla som har intresse i att förbättra sin hälsa.

Inga kommentarer: