fredag 7 november 2008

Hungry!

Man verkligen känner när kroppen vill ha mat. Har suttit i en halvtimme och funderat på om jag skulle stoppa i mig kvällsmat eller inte. Det slutade med att jag kom på att jag skulle åka bil 2 mil för att kunna köpa Kellogs Special K. Ja tills att mamma kallade mig en idiot och började steka ett ägg åt mig. Det hela slutade i följande, dvs en macka med stekt ägg, lite veggies och en näve russin som inte syns på bilden.


Bra val, mår mycket bättre nu. Detta leder mig till ett bra tips.

"Ät om du är hungrig"

Hela tanken med min metod är att det inte ska kännas som man går på nån diet eller att man måste känna sig begränsad och gå omkring och vara hungrig. Självklart är det inte optimalt att äta mat sent på natten dock eftersom kroppen går ned i vilo-mode och därmed sänks ämnesomsättningen men oavsett så står jag fast vid mitt tips ovan.

Inga kommentarer: