torsdag 27 november 2008

Äntligen träning

Imorgon smäller det, Norgekontrakt ska skrivas på! Men först lite annat, vi börjar med dagens mat.

Frukost: havregrynsgröt med lättmjölk och kanel
Mellanmål: 1 banan
Lunch: köttfärsås med fullkornscouscous
Mellanmål: 1 päron, 1 risifrutti
Middag: köttfärsås och fullkornsspagetti som ses nedan


Dagen har varit riktigt intressant, suttit i en bil hela dagen och gjort massor av mätningar. Jag och polaren hade ett helt flygfält för oss själva tillsammans med bilen och man kan tänka sig att vi borde haft skitkul men det var faktiskt bara jobb. Så sjukt mycket saker som var tvungna att bli gjorda. Imorgon så ska vi göra om exakt samma sak fast med en annan bil. Eftersom man suttit i en bil och det var långt mellan måltiderna så bestämde vi oss att dra in till "byn" på eftermiddagen. Jag stod i 10 min och tittade på lösviktsgodiset. Jag funderade starkt på att köpa 2kg godis och stoppa mig helt full, MEN jag gjorde det inte utan jag tog ett päron och en risifrutti. På vägen tillbaka till flygfältet slog det mig:

Vi är byggda för njutning. Vi måste ha njutning i någon form, as simple as that! Jag har under perioden då jag tränat mycket och hårt inte haft något som helst sug för socker, godis eller andra onyttigheter. Nu när jag varit skadad och inte har kunnat få den "njutningen" som faktiskt uppstår efter att ha tränat hårt så har just suget efter annat dykt upp.

Jag är säker på att detta är vad som händer när man blir sjuk och inte tränar lika hårt och istället vräker man i sig onyttigheterna, man är ute efter njutningen!
Som tur är så mådde jag tillräckligt bra och var tillräckligt mentalt stark för att motstå suget och nu är jag i form igen för att träna igen vilket resulterade i:

Grej of the day:
20 min motioncykel
30 min gym (överkropp)

Nu mår jag riktigt bra igen och känner mig på topp! Så sensmoralen i denna historia blir att man måste vara fullt medveten om att kroppen kommer att kräva njutning i någon form men att med viljestyrke så kan man oftast övervinna suget tills dess att man kan ge kroppen rätt form av njutning.

Nu kör vi!

Inga kommentarer: