torsdag 13 november 2008

Jag hatar att springa

Alla är vi olika. Det gäller oavsett hur man än vrider och vänder på det. Just därför måste man ha förståelse över att vissa träningsformen älskar man, andra klarar man att utföra och en tredje är ungefär lika roliga som om djävulen skulle kliva upp på jorden och spetsa dig med en kofot i ögat.
Min kropp är inte gjord för att springa, just face it. Jag får ont i ryggen, blåsor på fötterna, I just don't like it. Så med det sagt

Grej of the day:
25 min löpning
25 min promenad


Tanken var självklart löpning hela sträckan men mina fötter blev dessvärre tvugna att känna sig besegrade. Varför springer jag då över huvud taget om det är pain? Jo för den känslan man har efter att man kommit hem, tagit en dusch och tagit på sig rena kläder. Man mår som en kung, ja eller drottning om man är lagd åt det hållet.

Har planerat att dra och kolla in Brazilian Jiu Jitsu utbudet här i stan. Det var så länge sen jag brottades nu och jag känner ett enorm sug efter det. Kommer inte träna idag men kolla upp hur det skulle funka att börja rulla (brottas) någon gång nästa vecka.

Har även fått i mig ett mellanmål efter träningen i form av crap flingorna med mjölk och en clementin.

1 kommentar:

Anonym sa...

de e ju de jag säger.. det är belöningen efter som gör det värt det. resultat, känslan.. whatever..