söndag 9 november 2008

Det var fint väder.

Var lite varmare idag så jag tog mig ut innan lunch. Så skönt att få andas frisk luft, speciellt när jag är här ute i bushen hos familjen där tempot är bra mycket lugnare och biltrafiken näst intill obefintlig. Har sagt det förr och säger det igen, aktiviteter ute i friska luften är att föredra.

Grej of the day: 60 min promenad

Till lunch blev det hemmagjorda köttfärsbiffar tillsammans med ugnsrostade morötter och potatis. Till det salla och vatten självfallet.


Med ugnsrosta menar jag att rotfrukterna läggs på en platta, man skvätter lite olivolja över dem, blandar runt med händerna, saltar, pepprar och sen in i ugnen. Alltså inte nån galen fritering i skumma fritöser. Just for the record.
Ketchup är något jag äter också som det kanske ses på bilderna, använder i mitt fall ketchup med mindre socker som Felix bland annat har. Alltså inte varianten full av socker och inte varianten full av sötningsmedel. Jag tror detta är den bästa kompromissen.

Inga kommentarer: