fredag 9 januari 2009

Abbonemang

Att avsluta ett abonnemang är enkelt. Eller inte.
Jag ringde Tele2's kundtjänst för att säga upp mitt bredbandsabb. i Sthlm lagom till att jag flyttar till Norge. När man ringer så får man knappa sig fram beoende på ärende

- tryck 1 om du vill teckna abb.
- tryck 2 om du vill avsluta abb.

Här är det intressanta. På att teckna abb. så sitter det ca 12 miljoner personer i kundtjänst. På avsluta biten så sätter dom en stackars Nisse, dock är Nisse oftast en ganska duktig säljare som ska försöka få dig att ångra dig när du väl kommer fram, om du kommer fram

Jag tryckte 2 och fick höra: "Du är placerad i kö, din väntetid beräknas till 97 minuter. Om du vill kan du lämna ditt nummer så ringer vi upp när vi har tid"

Tid? klart som fan att ni aldrig ringer upp för att säga upp mitt abonnemang.
Det intressanta är att om jag hade tryckt 1 hade jag kommit fram till en säljare på ungefär en fjärdedel av en sekund. Istället sitter jag här och skriver inlägg medan jag håller telefonen mellan öra och axel, dvs ser ut som ett allmänt mongo och hör:
"det är fortfarande samtal före, tack för att du väntar"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena! Vilken grym blogg full med inspirerande läsning! Jag återvänder fler gånger... Trevlig helg!

Globetrotter sa...

Tack detsamma!