måndag 19 januari 2009

naturgodis

Jag gjorde en dum grej igår. Jag skulle kanske få besök och eftersom jag mest har nyttiga grejer hemma så tänkte jag att jag kunde köpa en påse med blandat naturgodis.
Bli inte lurade, naturgodis är precis lika illa som vanligt godis, ofta så innehållet det mer kalorier än vanligt lösviktsgodis. Det enda positiva är att det innehåller nötter som i sig kan innehålla en del nyttiga typer av fetter. Men rent generellt så är det absolut inget som bör ätas ofta.

Hursomhelst, det blev inget besök och då låg påsen där. Inte så enormt mycket men ändå och vad gör man när man har onyttigheter hemma? Jo man äter upp det. Sagt och gjort. Väldigt gott men hade jag inte köpt hem det så hade jag aldrig kännt att jag var sugen på det och gått till affären och handlat det.

Nu spelar det ingen större roll för just mig då jag tränar väldigt mycket och äter i övrigt nyttigt. Så lite godis och liknande vid speciella tillfällen förstör inte formen utan tvärtom kan det vara bra med lite njutning i form av godis då jag ibland kan få ångest och därigenom träna hårt kommande dag/vecka.
Detta gäller alltså mig som tränar och håller koll i vanliga fall. Om du varken tränar eller äter bra mat så ta inte detta som ett OK till att äta godis, det är fortfarande massor av socker och dåligt fett och man bör hålla sig ifrån det så gott man kan!

Däremot så var det ett bevis för att man faktiskt bör fundera på sin form redan när man står i matbutiken. Kan vara värt att tänka på!

Inga kommentarer: