söndag 4 januari 2009

Good morning Sweden!

Inatt sov jag bara 7 timmar, det är skumt för jag brukar alltid sova 8 timmar ganska precist om jag inte har någon väckarklocka ställd. Måste vara nåt i hjärnkontoret som inte är helt hundra.
Idag är vilodagen över och jag ska till gymet igen. Känner mig riktigt taggad, bara jag fått vila en dag känns det som att jag bygger upp grymt mycket motivation!

Det är för övrigt fortfarande snöigt samt otroligt kallt. Så kallt att man faktiskt drar sig för att gå ut och ta en promenad. Inte för att jag inte har något emot den friska luften för det har jag absolut inte. Tvärtom, frisk luft är bland det bästa som existerar och det har jag nämnt tidigare. Men när hela ansiktet fryser till is och hela näsan inklusive innehållet i näsan (kommer inte nämna det men ni vet vad jag menar) fryser till is så tappar den sköna promenaden sin charm.
Jag har alltid även gått i fingervantar och de håller inte värmen för fem öre så nästa gång jag faktiskt drar ut på promenad ska jag sätta på mig såna stora tjocka handskar som man hade på den tiden man var klädd i heltäckande overall och mamma blåste på ens finger när man hade bränt sig. Old school!

Känner att jag sakta men säkert borde börja göra lite listor över saker jag ska ha med mig till Norge och saker jag måste köpa. Smågrejerna går ju att ordna sista dagarna men jag behöver t.ex köpa en bil och det borde jag börja ta tag i ganska snart. Känns faktiskt jävligt strange att gå från luspank student till ganska välbetald ingenjör. Helt plötsligt kommer jag att ha friheten att köpa grejer när jag faktiskt vill ha och behöver dem. Inte behöva vänta på nästa CSN bidrag för att snabbt köpa grejen och inse att jag har en hundring för lite till hyran varpå jag ringer farsan och ber han skicka över 100kr och han istället skickar över 1000kr för att vara snäll som jag lyckas bränna på 2 dagar.
Mm... strange kommer det kännas, skönt men strange.

2 kommentarer:

carro sa...

God morning! Blir gymmet här oxå strax. Ska bli najs. Ja du, det korv och mosbidraget man får från CSN blir man inte fet av. KEn norsk lön kommer nog sita fint. Kör hårt på gymmet idag:)

Globetrotter sa...

Haha... nä CSN's bidrag är ingen hit. Blir en stor omställning om ett par månader.