tisdag 27 januari 2009

Sjukdom

Vilket privilegium att vara frisk. Måste påminna mig själv om det när jag blivit frisk igen och sluta underskatta känslan av att må riktigt bra. Jag tror att det är SJ's kycklingmacka som förgiftat mig. Inte nog med att SJ är sena hela tiden, dom förgiftar mig dessutom, crapföretag.

På tal om att vara sjuk. Vi killar måste bli mer sjuka när vi är sjuka än tjejer. Det måste finnas vetenskapliga bevis för det. Det är som att Gud bestraffar oss för att vi inte föder barn eller har mens. Istället ger han oss sjukdomar som placerar oss precis i gränslandet mellan liv och död. Jag skämtar inte ens. Alla killar som har varit sjuka vet vad jag pratar om. Det spelar ingen roll om det är en förkylning, ett brutet ben eller vinterkräksjukan, det känns alltid som att man är döende. Det känns inte ens så, det är fan så.

Nu ska jag kolla på tv och övervinna min sjukdom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter mer som vinterkräksjukan än matförgiftning, vilket nog inte är en tröst, men ändå!