fredag 9 januari 2009

Fotrally!

Snart iväg till träning. Så fort det dykt upp en bil här hemma, båda är just nu på språng.
Hittade en riktigt cool grej idag nämligen detta: http://www.fotrally.se/

Kortfattat så startar 250 man en promenad från södra sthlm och promenerar sedan längs med kusten söderut. I början av startfältet befinner sig en cykel och i slutet befinner sig en cykel. Dessa cyklar är begränsningar och man måste alltid befinna sig mellan dom. de kommer att röra sig i 5km/h konstant fart. Går man framför den främre cykeln så är man ute, hamnar man bakom den bakre så är man ute.

Tävlingen fortgår dygnet runt tills dess att det bara finns en ensam person kvar.
Det tillåts dock 25 min taoletttid/dygn samt två mindre pauser då man passerar färjeleder.
Mer exakt beskrivning hittar ni på hemsidan.

Jag kommer definitivt att delta OM jag befinner mig i Sverige då. Måste kolla på hur det ser ut med semester osv. från Norge just under den perioden. Ganska stor sannolikhet att jag inte kommer loss men jag ska göra ett försök.

2 kommentarer:

Katarina M-I sa...

HELT underbart!! Rullande bajjamaja. Det roligaste jag läst på länge. Hoppas du kan delta.

Globetrotter sa...

Hoppas jag också :)