lördag 24 januari 2009

Tåg tåg tåg

Åter på ett tåg. Nu är det mellan Stockholm och Uppsala. Jag ska hem och umgås med familjen och inte minst äta mammas mat. Blev kvar i Stockholm igår och hade grymt trevligt. Nåt sm är mindre bra rent fitnessmässigt är att jag åt riktigt kaos, det hela började på tåget upp som jag skrev innan men fortsatte med att jag lyckades få i mig 2 bitar tårta. Visst det var bland det godaste jag ätit på över ett år men ändå. Dåligt av mig, väldigt dåligt. Speciellt när jag är medveten om att jag inte har möjlighet att träna så hårt i veckan. Kommer nog bli motionscykeln hemma i Uppsala när jag väl är framme och har lyckats fått i mig lunch.

En annan sak jag funderar lite på är när jag ska börja strama åt min kost och börja slänga in mer fettförbränning i träningschemat inför sommaren. Jag har aldrig riktigt lyckats time:a in sommaren optimalt något år fast samtidigt har jag aldrig varit så disciplinerad i mitt tänkande som jag är i år. Jag tror att det kommer behövas ca 1-2 månaders fokus för att komma i så bra form som möjligt och antar jag att sommaren officiellt börjar 1 juni så betyder det att jag borde starta i början på april. Aja det visar sig när tiden är inne. Nu vila.

2 kommentarer:

Sara sa...

Två bitar, baby? :)

Globetrotter sa...

Hahaha, den första var mini och den andra var normalstor, den tredje var mellan den lilla och den stora så slår man ihop det så blir det 2 totalt ;)