lördag 24 januari 2009

back to school

Globetrotter back to school. Jag ska till Norge och jobba på heltid som utvecklingsingenjör om ett par månader. Men jag vill även utbilda mig inom kostvetenskap på något sätt. Letar febrilt efter utbildningar som jag kan läsa på distans. Eller rättare sagt, jag vet att jag skulle klara av vilken utbildning som helst som ges på egen hand men det blir lite klurigt när det är obligatoriska seminarier och gruppövningar. I värsta fall kanske jag får flyga in mig själv från Norge till seminarier. Känns dock lite overkill.

Jag har dock mailat Göteborgs Universitet nu angående deras friskvårdsutbildning som är på 3 års tid. Får se vad dom svarar. Kanske kan charma till mig någon specialdeal där jag kan tenta av utbildningen via hemtentor och liknande. Ska prova iallfall.

Sen har jag hittat en KY utbildning också men även där är det samma problem med avståndet. Men det är lugnt. Jag ska styra upp det här på nåt sätt.

Om någon läsare har tips på en bra utbildning eller liknande så tveka inte att tipsa. Jag tror att jag har relativt bra koll på kost och motion men det skadar aldrig att få det på papper i form av en utbildning. Speciellt med tanke på mina planer...

Inga kommentarer: