fredag 23 januari 2009

På tåget

Nu sitter jag på tåget... skönt med internet.
På det kortare tåget mellan Helsingborg och Lund så satt jag i en sån 4 manna plats tillsammans med 3 äldre herrar. Vilka sköna konversationer dem hade. Den genomgående trender var att de var väldigt gnälliga. Den ena herren var extremt gnällig och berättade säkert 20 olika historier som alla grundade sig på att han blev tvungen att betala 10-20kr i månaden på fakturingsavgift till diverse företag.
Han gnällde även på att han var tvungen att skaffa sig ett Visa kort och hans gamla checkar från 1865 inte längre var giltiga. Sköna gubbar hur som helst.


Ska bli riktigt skoj att komma till storstaden igen. Ikväll blir det ganska laid back, tänkte laga lite mat, hänga i en soffa och bara ta det lugnt. Imorgon är en utgång inplanerad med en polare. Var riktigt länge sen vi gick ut men det har alltid varit riktigt intressant så jag ser fram emot det.


Jag ska lyckas klämma in träning också men jag tror det kommer bli ganska basic i form av promenader/motioncykel eller alternativt lite Crossfit beroende på var någonstans jag är och vad jag har tillgång till. Jag har slackat med kosthållningen känner jag i nån vecka eller två nu. Inte så att jag har tagit skada av det eller haft någon ångest utan tvärtom så har jag varit jävligt glad. Men jag tror ändå att en viss disciplin i kosten är viktig så man inte tappar greppet totalt och börjar äta crap igen. Jag tror att det är en ganska fin linje där som är enkel att korsa när man sakta men säkert faller in i sina gamla vanor.

Så tänk på det att njutning i livet i form av god mat är oerhört viktig, men du njuter mer när du får uppleva det sällan. Ingenting som blir en vana kan ge sann njutning

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte ens träning? Hmmm.... vakta dina ord :)

Globetrotter sa...

Va? Vadå inte ens träning?