tisdag 6 januari 2009

That's pretty much the day

Har hunnit med en hel del idag även om bion fick ge vika. Anledningen är att jag ska upp och iväg mot Stockholm imorgon bitti. Ska lämna brorsan då han har en lektion där och sen är tanken att jag ska spendera min dag nere på stan. Funderar på att ta med min dator och sätta mig på ett fik och bara hänga ett tag. Tanken var att jag skulle hänga på stan litegrann och även shoppa men nu dök det upp en annan grej. Ska iväg till en kompis imorgon bitti i Stockholm och hjälpa henne med en skoluppgift. Hon borde styra upp den helt själv egentligen men eftersom jag tydligen är så snäll som jag är så får hon lite hjälp. Som betalning får jag en lunch, ganska fattigt för en heldag men hon påpekade att hon var totalt pank så det får duga.

Har blivit en del matlagande idag som jag även skrivit inlägg om. Brödet la jag precis in i ugnen. Tänkte inte på att det tog 90 min att grädda men nu är den i ugnen iallfall. Recept på brödet dyker upp lite senare ikväll när jag lyckats få en bild också.
Anledningen till att det blev så sent var att mamma inte hade en sån form för att baka limpa i så jag har skickat iväg henne till en granne för att låna (mamma och pappa hade redan att planera åka dit i och för sig) .

Någon motionscykel blev det tyvärr inte idag, är dock nöjd med den timmen jag spenderade på gymet. Måste börja få in lite mer kondition/aerobisk träning i schemat känner jag.

Dagens mat då

Frukost: Kellogs Special K med lättmjölk + 2 brunbulleskivor
Mellanmål: 1 banan
Lunch: Köttfärswok med 1 skiva Pågens Råga bröd samt sallad
Melanmål: Dadel/Nöt-gröt med lättmjölk + 1 skiva Pågen Råga bröd
Middag: Pestofylld kycklingfilé med fullkornstagliatelle
Mellanmål: Osötad müsli med lättfil + ev. en hembakad bödbit senare ikväll

Inga kommentarer: