lördag 10 januari 2009

Nya pass!

Inom Crossfit finns det en hel del pass och det tillkommer hela tiden nya.
Många av passen är namngivna sedan tidigare men en hel del har inga namn. Därför kommer jag ta mig friheten att både skapa egna pass och namnge dem men även använda befintliga pass som inte är namngivna och helt enkelt tilldela dem namn.
Detta för att det är enklare att jämföra resultat när man har en identitet på ett pass.

Namnen jag kommer använda mig av kan vara random upphittade men kommer med stor sannolikhet skapas utifrån människor jag känner eller namn på skribenter till diverse bloggar jag läser.
Håll ögonen öppna så kanske just du får ett eget pass.

För er som missat det så försöker jag filma crossfit passen så gott det går med min mobilkamera. Har beställt ett ganska smidigt stativ så förhoppningsvis kommer jag ha möjlighet att fortsätta filma på mitt gym nere i Skåne. Detta görs dels för att läsare ska kunna testa på passen själva och därmed ha en visuell bild över övningarna samt att det kanske kan ge någon lite motivation att börja träna, inte nödvändigtvis just crossfit utan träna över huvud taget!

Jag funderar även på att demonstrera alla de klassiska styrketräningsövningar jag kör. Redan nu finns det upplagt två filmer över typiska pass gällande överkropp men jag hade tänkt att jag kunde lägga ut alla övningar separat så att den som vill kan komponera ihop dem efter eget tycke.

Bra eller anus, vad tycks?

Inga kommentarer: