onsdag 14 januari 2009

tankar

Just do it. Så ”cheesy” så att det inte finns. Jag vet.
Men det är det enda rådet jag följer själv. Vill jag var här, vill jag se ut som jag gör, vill jag må som jag mår? Om inte så skapa en förändring och gör det nu.

Jag vet själv att det är svårt ibland. Att man faktiskt kan ha motivation i början men tappa den en bit in på vägen. Kanske sker det något på det personliga planet. Kanske blir man sjuk och tappar motivationen. Oavsett vad det är så är det bara Jag själv som kan skärpa till mig och strukturera upp livet igen. Det spelar ingen roll om det handlar om träning, mat, utbildning, kärlek till nära och kära. Allt handlar om viljestyrka. Ibland måste man nå absoluta botten för att finna den sanna viljan. Om det är vad som krävs så är det så det så.

Jag vet själv att jag mår sjukt bra mentalt när jag håller igång. När träningen flyter så flyter allt runt om kring också. Bara det i sig är motivation och inspiration. Är jag trött, hängig eller bara om något halvpsyko tjej har rört om i hjärnan så mår jag alltid bättre av att syresätta blodet ordentligt. Ut och gå, träna på gymet, köra ett enklare pass hemma. Det hjälper alltid till att skingra de dimmiga tankarna och får mig att tänka mer klart och därigenom ta smartare beslut.

Inga kommentarer: