torsdag 8 januari 2009

CrossFit - "Fran"

Dagens träning

Grej of the day:

Crossfit
"Fran"

Följande på tid:
- 21 thrusters (42 kg original, nedskalad till 32.5kg)
- 21 pull-ups
- 15 thrusters
- 15 pull-ups
- 9 thrusters
- 9 pull-ups

Min tid: 5min 32sek

Därefter så gick jag en snabb promenad på bandet i 40 min



Det är helt otroligt hur trött man kan bli av 5 och en halv minuts workout. Helt sannslöst. Hade andnöd i ett par minuter efter passet och blodsmak i munnen i ytterligare 20 min.
Prova gärna denna själva!
Väger ni omkring 80kg så kör på original belastningen. Jag har skalat utifrån att normalvikt på en Crossfit person i Usa ligger på just 80kg, vilket i mitt fall på 60kg gav en belastning på ca 32.5kg

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena grabben. Grymma resultat du har fått på så kort tid. Är riktigt imponerad av din disciplin. Jag blir ju riktigt inspirerad av att göra en liknande uppryckning själv. Var får du själv din inspiration ifrån?

Globetrotter sa...

Jag får min inspiration av att hela tiden utvecklas. En kompis frågade mig idag om varför jag gör detta, om jag har något mål. Mitt svar är enkelt jag vill bli snabbare och starkare. Inget sikte inställt på tävling eller så. Bara utvecklas personligen och leva hälsosamt!