tisdag 13 januari 2009

Fisk på menyn igen

Blev åter igen tonfisk. Till lunchen åt jag en burk tonfisk thai express med ananas, couscous och sallad. Har för mig att den hette så iallfall. Smakade helt ok men hade problem mentalt. Måste sluta tänka på fisk som en slemmig glansig sak som simmar i havet. Jag vet att det låter helt sjukt men det är ett 24 årigt beteende som ska brytas.
Jag har satt som mål att äta fisk 2 ggr i veckan och hoppas att kontinuiteten ska ändra på mitt tänkande. Men vi får se...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du tips på att maxa förbräningen? Hur länge ska man ex spinna, gå på band mm? Tack på förhand!

DG sa...

Minst 30 min bör du hålla dig igång när det handlar om att förbränna fett. Vet inte om det är fett du syftar på men som sagt i det fallet mellan 30-90 minuter.

Handlar det om förbränning av energi(kalorier) rent generellt sett så maxar du förbränningen genom att helt enkelt ligga på så hög puls som möjligt under så lång tid som möjligt

Costas sa...

kött är för fussys.. män äter TSÖT