tisdag 20 januari 2009

träning

Missade skriva vad jag tränade igår, däremot syns det i vänstra kolumnen på bloggen där jag skriver det jag tränar vecka för vecka. Jag tror att jag bara ska köra på och skriva där. Förutom dom ggr jag väljer att filma passen. I det fallet kommer det upp som ett vanligt inlägg.

Nu verkar min hemsida ha kommit igång igen. Webdesignern har vaknat från sin dvala så nu kör vi! Jag har för övrigt ett annat dilemma.

Hur vet man om en person är en bra människa eller inte? I vanliga fall skulle jag säga att jag har väldigt bra koll på människor och kan göra ganska riktiga analyser utifrån en kort stund med personen i fråga. Men så fort jag har ett uns av intresse för personen i fråga (tjej) så fungerar min hjärna lika bra som en degklump i spöregn. Detta är alltså just gällande den frågan, i övrigt är min hjärna en högprecisionsmaskin som öveträffar det mesta. Självklart.

Bakat bröd har jag också gjort, recept och bilder kommer lite senare.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm... tankegången känns igen och den känslan som uppstår av detta fenomen (mötet med det kön och den personlighet som attraherar) tror jag nog de allra flesta människor kan relatera till.
Det spontana svaret jag, allra ödmjukast, kan tänka mig att giva Dig på denna frågeställning är- det kan Du inte veta- och den person som är "föremålet" för Dina tankar, ställer sig förmodligen samma fråga i skrivandets stund... ;)
Är inte detta något som definierar människan och hennes natur... att i olika situationer i livet helt förlora balansen i den verklighet som råder... eller låtit sig råda, fram till dess att detta uppstår... - eller är det kanske så att detta är sanningen om oss, som vi icke råder över och kanske vår kanske egenliga "rena" känsla och genuina natur?- Att handla utifrån ljuset och viljan att tro... gott om någon annan?! Är det inte underbart och härligt- och livsfarligt- och allt det... på samma gång?!
Lycka till!!!

Globetrotter sa...

Du har en väldigt bra poäng. Min frågeställning grundar sig på om man i alla fall ska bege sig ut på denna resa. Om det inte faktiskt finns tillfällen där man kan bespara sig resan genom att ta sig en funderare innan man kliver ombord. Visst kan det hända att man missar en härlig upplevelse men samtidigt slipper vara med om en otrevlig sådan. Det är svårt det där. Jag vill se på det ur ett utilitaristiskt synsätt och agera utifrån att maximera lyckan men kan man inte avgöra konsekvenserna av sitt agerande i förväg så är det svårt. Väldigt svårt.

Anonym sa...

Naturligtvis är det så tankarna far. Att vilja kontrollera sin verklighet (men gör vi det?- om detta tvista de lärde ;))är just det som gör att man kan ställa sig frågan om denna eventuella definition av den mänskliga naturen- och visst vore det lättare att bara "stänga av", så att säga... och inte uppleva den lycka eller olycka som kan uppstå- men i vad består då livet?
Jag kan inte annat än att hålla med Dig... det är svårt... väldigt svårt.

Anonym sa...

Finns det nån adress till din hemsida tro?

Anonym sa...

Nej... har ingen sådan.

Tänker på lycka och den enda lycka som är "total"... dvs. den inom Dig själv. Där är den enda plats den egentliga lyckan bor. Att dela något med någon är en gåva- ett berikande av den egna lyckan, och i de lyckliga fallen- gäller detta för alla inblandade parter.
Vad jag funderar kring är egentligen definitionen av kärlek- när väl förälskelsen lagt sig...(jag tror att det kan vara en möjlig kombination från första stund... i sällsynta, men väl synliga fall, i och för sig)
Visar det sig att kärlek uppstår... eller "starten" till det redan finnes... mellan två individer, torde vi egentligen inte av egot låta oss styras... det vill säga- om det är äkta- eller har potential till att vara så i en framtid... existerar icke något aådant som sårade känslor eller brustna hjärtan.
Då... är man blott lycklig att ha fått chansen att mötas och berikas av den andre- i alla fall innerst inne (om hjärtat finns på "den rätta platsen" och den sanna kärleken är ett faktum som icke kan "resoneras" bort).
Låt det ta tid och är det rätt person... eller om någon annan passerar Din livsväg senare är det... kommer denna låta sig vänta- om det är jag fullständigt övertygad!

Globetrotter sa...

Min hemsida existerar inte ännu. Men det är på gång. Ha tålamod så hoppas jag att den dyker upp inom en snar framtid. (1-2månader)