torsdag 15 januari 2009

Hemma!!

Äntligen hemma efter en lång dag. Rätt rolig dag på jobbet då vi tog ett ganska bra kliv framåt på examensarbetet. Skulle förklara exakt vad men jag tror de flesta tycker det är ganska ointressant med programmering av Butterworth filter med påtivngad zero phase lag o Matlab så jag håller tyst.

Efter jobbet drog jag med en kompis och tvättade hans bil, eller jag frös mest och han tvättade. Satan vad kallt det är. Mina drömmar om att det skulle vara medelhavsväder nere i skåne har dessvärre inte infriats. Måste göra något åt detta, förhoppningsvis så är det sommar och sol året om i Norge, jag ska ändå till sydligaste sydnorge... Man får drömma åtminstone.

Precis lagat lite mat. Det blev köttfärsås och spagetti. Jag var dock så hungrig att jag glömde fota, fast jag tror ni vet hur mina köttfärsås och spagetti ser ut vid det här laget. Det ni inte vet är hur sjukt god den är. Fast min specialitet måste ändå anses vara lasagnen.
Jag har faktiskt starka bevis på det. Nämligen att en av Sthlms lataste människor (inga namn nämnda) som i vanliga fall inte orkar lämna sin lägenhet alls praktiskt taget varje gång jag nämnt lasagne stått utanför min dörr inom 15 min fastän det tar 20 min att ta sig till mig.
Måste nog laga lasagne snart känner jag.

Vilodag idag och nu ska jag bara ta det jävligt lugnt de kommande timmarna. Jag borde engagera mig i en annan grej också känner jag men det är för kallt för att gå ut. Får ta tag i det till helgen om det blivit lite varmare.

Inga kommentarer: