lördag 6 december 2008

Change

Har suttit idag och letat runt bland folks bloggar, det börjar med att man går in hos nån och den personen har länkat vidare till flera andra och så eskalerar det. Är främst bloggar med inriktning på någon form av träning jag hållt mig till dock.
Jag tror faktiskt på det här konceptet, inte bara bloggrejen utan allmänt att faktiskt dokumentera övningar och resultat då man själv mycket enklare relaterar till sin situation istället för att i slutet på veckan "anta" att man tränat bra eller dåligt.

Jag tror att det är en stor grej, jag vet att jag själv har haft det problemet. Man har väldigt svårt att uppskatta exakt hur bra en vecka eller månad har varit utan att faktiskt ha det dokumenterat. När jag läste en blogg idag (glömt vems det var) så såg jag att fröken tränade hårt men åt lite konstigt, eller grunden till maten var rätt men sen slänge hon tex på en stor jävla klick med bearnaise sås till sin köttbit och potatis. Sånt här tycker jag att man kan dra ner på. Jag menar, visst du behöver inte börja käka gröt med lättmjölk det enda du gör men just skära ner på dom där riktiga hälsfällabomberna där bearnaisesås absolut kvalificerar sig kan göra! Istället för det kan du t.ex prova turkisk youghurt, fortfarnde ganska fett och gott men way much better then bea! Vill man kan man gå hardcore och använda vanlig naturell yoghurt osv.

Allt handlar om förändring, om du är missnöjd med där du står idag så krävs det en förändring för att komma därifrån. Detta gäller oavsett om du är 2:a i Sverige på din idrott och istället vill vara 1:a eller om du väger 297 kg, har smeknamnet valrossen och har som mål att ta dig igenom en dörr. Förändringen är enkel, den har alla provat på, det svåra är att bibehålla den förändringen och sedan längre fram förändra den ännu ett snäpp när man känner att man vill komma ännu längre. Här krävs det Motivation och detta är vad jag ska försöka skapa med hjälp av min hemsida som förhoppningsvis dyker upp inom en snar framtid.

I slutändan handlar det om att vara nöjd. That's it. Att vara nöjd, sen om du känner dig nöjd för att du tror att folk uppfattar dig annorlunda när du väger 80kg istället för dina nuvarande 297kg eller om du känner dig nöjd för att du kan se dina muskler spelar ingen roll.

Inga kommentarer: