torsdag 11 december 2008

Julbord

Vaknade idag med riktigt ont i axeln, skumt att jag kände det idag och inte igår. Antar att det stämmer att träningsvärken är som värst andra dagen efter träning men man tycker att jag borde känt av den lite igår åtminstone.

Hursomhelst så var det julbord till lunchen på jobbet idag och det var nog den första utmaningen denna vinter för min nya kosthållning. Är nöjd med resultatet, fick i mig ett par potatisar, 2 kokta ägg, en del rostbiff, ett par köttbullar, senap och en liten klick av en curry-röra. Det är säkerligen något mer energirikt än vad jag är van att stoppa i mig under lunchen men fortfarande fullt godkänt.

Självklart så blev det träning också speciellt med tanke på det höga energiinnehållet i lunchen

Grej of the day:
30 min motioncykel
30 min promenade i uppförsbacke (löpband)

Faktiskt riktigt bra träning, blev ordentligt svettig vilket alltid är en skön känsla vid träning!

Dagens mat följer nedan:

Frukost: Fiberberikad havregrynsgröt med lättmjölk + ½ avocado
Mellanmål: 1 clementin plus en ½ portion köttfärsås och fullkornspagetti
Lunch: Jobbets julbord
Middag: Köttfärsås och fullkornsspagetti
Mellanmål: Osötad müsli med lättfil

Borde kanske egentligen vara så pass noggrann att jag definierar hur mycket av varje mål jag äter men om jag inte skriver något annat så är det till 99% en normalstor enkel portion.

2 kommentarer:

Dille sa...

Otroligt bra blogg! Allt lika spännande att läsa dina inlägg :)

Globetrotter sa...

Thank's Dick!