onsdag 31 december 2008

träning + mat

Gymet var skönt men slitsamt. Körde ett crossfit pass enligt nedan

Grej of the day

Crossfit
Följande på tid
100 pull-ups
100 push-ups
100 sit-ups (crunches)
100 squats

Min tid: 27min 12sek

Efter det 30 min snabb promenad på löpbandet

Är relativt missnöjd med tiden och det var pull-upsen som sänkte mig. Kände mig inte riktigt 100 vilket kan bero på att jag varit sjuk till stor del. Kom aldrig in i det flytet jag ville men jag tog mig igenom hursomhelst vilket är det viktigaste när det handlar om crossfit i samband med korrekt utförda rörelser.

Fördelen med dessa pass är att de är enkla och går att köra hemma i princip. Just idag användes enbart en pull-up bar, dvs något man kan häva sig upp i samt en mindre mjuk "matta" vilket ses i bilden.


Skulle faktiskt köra 60min promenad enligt schemat men var så jävla hungrig så jag avbröt. Köpte en Gainomax recovery i receptionen så jag fick i mig något tills att jag kom hem o drog i mig en portion fullkornspasta och köttfärsås med sallad samt en ganska liten bit av mammas nybakade sockerkaka.


Inga kommentarer: