torsdag 25 december 2008

Fitness värsta fiende – Buffén

Det finns väl inget bättre än att ha ett fullproppat bord med goda maträtter och samtidigt veta att man kan äta precis så mycket man orkar, och lite till.

Jag kommer ihåg för ett drygt halvårsen när jag fortfarande pluggade i Sthlm. Då hade vi våra så kallade rensningsdagar som gick ut på att hitta en ny eller gammal favorit till lunchbuffé och helt enkelt rensa så gott vi kunde. Det indirekta målet var nog att äta tills man blev utslängd för att man rensat hela köket. Jag har tappat räkningen över hur många olika kinarestauranger vi lyckades avverka.

Så ett gott tips utifrån denna erfarenhet är alltså: Håll dig borta från alla former av bufféer. Självklart är det helt fel tid på året att komma med detta tips men jag gör det ändå. Om du betalar för att få en portion kommer du att äta en portion. Betalar du för ”all you can eat” så kan du ge dig fan på att du kommer äta minst motsvarande 2 portioner och därigenom få i dig alldeles för mycket energi vilket resulterar i vad? Energilagring vilket resulterar i vad? Just det, du blir tjockare och mår fysiskt sämre! Tro mig, jag vet vad jag pratar om av egen erfarenhet!

Inga kommentarer: