söndag 28 december 2008

Mannen på bandet

Hemma efter ett riktigt riktigt skönt ben pass. Brann i musklerna i nästintill varenda övning vilket är grymt bra.

Grej of the day

Styrketräning
9 övningar med vardera 3 set Ben

Mat ska jag också lyckas klämma in.

Frukost: Fullkornsberika havregrynsgröt med lättmjölk + 1 stekt ägg
Mellanmål: Osötad müsli med lättfil + 1 skiva hembakat bröd + 1/2 stekt ägg
Lunch: Ärtsoppa med flälsk + 2 skivor hembakat bröd
Mellanmål: Osötad müsli med lättfil
Middag: Köttfärsås med vitt ris och sallad

Kommer nog bli en till müslirunda och en skiva bröd till mellanmål vid 21.

Nu var det dock inte det som var huvudsyftet med detta inlägg utan just Mannen på bandet.
Av någon anledning så är det på varenda gym jag satt min fot på alltid en äldre man kring 40-50 års ålder som alltid joggar på bandet. Det slår aldrig fel. Oavsett tid eller dag så står han alltid där och det är självklart alltid samma person. Jag tror till och med att den mannen på Kraftkällan där jag tränar nu är samma person som var "mannen på bandet" för 6-7 år sen när jag tränade på Sats. Man tycker att "mannen på bandet" borde vara jävligt tunn vid det här laget eftersom han verkar stå på bandet konstant men inte, undrar vad han äter... Är det bara jag som har stött på detta fenomen eller pratar vi om någon twilight zone inom gymvärlden?

Just det, jag glömde bilder av gymet idag också. Måste komma ihåg detta nästa gång jag är där.

Inga kommentarer: