onsdag 31 december 2008

Konstig kväll

Detta är den mest ovanliga nyårsaftonen jag varit med om. Anledningen har jag skrivit om tidigare. Nu är jag iallfall hemma från min morbror och deras familj. Än en gång kan jag inget annat än beklaga deras sorg. Finns inget annat man kan göra just nu, känns alltid så tomt efter att ha besökt dem. Så onödigt att människor ska behöva gå bort vid ung ålder.

Det som återstår är hur jag ska fira 12-slaget. Just nu är alternativen antingen att kolla på tv, kolla på film eller fira in 2009 genom att cykla på motioncykeln. Det sista alternativet mest som en symbolisk gest. Ja det och att jag stoppat i mig mer mat ikväll än vad jag brukar göra under en hel dag annars.

Mängder med bär och nötter, rätt mycket energi i det men fortfarande ganska nyttigt. Däremot alla köttbullar, prinskorvar, grekiskt yoghurt, vitt ris, potatisgratäng osv... det har inte varit optimal kvällsmat. But hey it's new years eve right?

Kan när jag ändå är sveriges nye modebloggare vissa en accessoar som jag iallfall tycker är en två accessoarer som vi killar har möjlighet att använda. Nämligen manschettknappar till skjortan. Den andra accessoaren är självklart klockan.


Dessa är av märket Paul Smith och med den typiska färgkombinationen som blivit ett signum för just det märket. Riktigt snygga mot en enkelfärgad skjorta enligt mig.

2 kommentarer:

Kstin sa...

Gott nytt år!
Förlorade själv min mamma i cancer på påskaftonen så jag är bara jäkligt glad att både jul och nyår är över...
Funderar starkt på att införa nya traditioner. Typ fly utomlands eller till en fjällstuga utan rinnande vatten och el under jul och nyår. Ge ungarna upplevelser istället för prylar.

Julen (och nyår) e överskattad.

Globetrotter sa...

Beklagar Kerstin. Har faktiskt en vän som gjort precis så, åkt iväg till en stuga i skogen och jag tycker det är en smart grej att göra. Komma bort från all stress och press och verkligen vila ut.