söndag 14 december 2008

Sunday

Blev ingen utgång igår, satt hemma och kollade på nån Thaiboxningsfilm på sexan istället. Rätt bra faktiskt. Tanken var att jag skulle se 3 filmer på raken men jag var helt slut efter första filmen där omkring 23. Fördelar med min tidiga sorti från min TV-fåtölj? Jo jag vaknade upp riktigt pigg imorse omkring 8 tiden.
Har dock inte hunnit med så mycket mer än att äta frukost, jobba lite med förarebetet inför hemsidan och även lagat en sjukt god lunch, nämligen en thailändsk kycklingsoppa med kokosmjölk bland annat. Jag har dock ett problem, det blev 3 portioner, andra kommer jag att äta till middag men den tredje tänkte jag använda som matlåda imorgon och det är här problemet kommer in Vilken matlåda är helt vattentät, dvs att jag slipper ha hela väskan fylld med soppa när jag väl är framme på jobbet.

En annan grej apråpå mat, senaste tidens kycklingrytter har jag helt och hållet lagat enligt instruktioner från Santa Maria kryddpåsar, kan verkligen rekommendera dessa. Bara köpa ett par påsar och de tillbehör som står på baksidan och följa rakt av. Blir riktigt riktigt gott och inte alls onyttigt om man t.ex väljer lätt kokosmjölk istället för den vanliga sorten eller mini fraiche istället för den vanliga creme fraiche'n. Portionerna ligger alltid under 500 kcal vilket är riktigt bra i energimängd om man tänkt sig att hålla formen eller förbättra den.

Det som dock är lite knepigt är att lista ut hur mycket socker själva kryddpåsen innehåller då detta inte deklareras. Däremot är själva innehållet i påsen i en sån liten mängd så att även om 50% skulle vara rent socker så är man ganska safe. Betvivlar dock att det är så stor mängd socker men ändå.

En nackdel som dock även är en fördel är att mitt gym är beläget på min arbetsplats vilket gör att jag på helgerna har svårt för att utöva fullständiga gym pass. Däremot så är Crossfit anpassat så att det nästan går att träna var som helst med lite modifikationer på övningarna. Fast jag ska inte tracka ner på mina promenader då dem är jävligt bra för fettförbränningen. Idag har faktiskt in axelvärk släppt, känner av litegrann men inte alls farligt så imorgon blir det nog Crossfit igen på gymet!

Så fick jag något sagt av det sista stycket i detta inlägg? JA, oavsett om du har tillgång till top of the line utrustning eller är begränsad till din egen kropp så finns det alltid möjligheter att träna i någon form. Så om du har undanflykter, Lägg ned dom och se till att aktivera dig! Du gör det för Din skull, Ditt självförtroende och Din hälsa!

Inga kommentarer: