söndag 28 december 2008

Söndag

Glömde nästan bort att det var söndag idag. Och då undrar du självklart, vad gör man på söndagar? Jo man äter ärtsoppa! Nu kanske du tror att man äter ärtsoppa på någon annan dag men eftersom jag åt ärtsoppa till lunch idag så äter man ärtsoppa på söndag.


Eftersom min bror numer kallar mig Chef Ramsey så ska jag dela med mig av mitt otroligt goda hemlagade ärtsoppa recept.

Ingridienser (2 portioner)
1 burk Willys ärtsoppa
2.5 dl vatten
2 msk dijonsenap
4 skivor hembakat bröd

Gör såhär
Öppna burken med ärtsoppa, häll det i en kastrull tillsammans med 2.5 dl vatten och rör om tills det nästan börjar koka. Häll upp soppan i två tallrikar, tillsätt 1dl dijonsenap i vardera tallrik. Skär upp 2 skivor av det hemmabakade brödet (se recept i tidigare inlägg) och njut av first class ärtsoppa á la Globetrotter. Smaklig måltid!

Inga kommentarer: