söndag 21 december 2008

dagen efter

Sunday morning here I am!

Blev utgång igår, först Terassen och sedan Saluhallen. Av någon anledning fick jag i mig mer alkohol igår. Inga enorma mängder utan 3 st cider under hela kvällen. Hade för övrigt rätt skoj och träffade på en del intressanta människor, både nya och gamla.
Jag kom och tänka på en grej som jag och pappa har diskuterat och det är att stanna kvar på stället tills det stänger. Jag vet att jag varit emot det pappa sagt tidigare om att det är smartast att dra en stund innan ett uteställe stänger men nu håller jag faktiskt med honom av ett par anledningar.

1) Du slipper allt stök och tjafs som oftast uppkommer i samband med stängning och att alla är redigt dragna av spriten.

2) Du kan komma hem "relativt" tidigt vilket gör att du kan gå upp ganska tidigt och inte tappa bort halva "dagen efter".

Kom hem vid halv 3 och drog i mig två skivor av mitt hambakade bröd som jag gjorde igår kväll innan utgång tillsammans med ett glas mjölk sen blev det sängen. Brödet blev jävligt populärt hos hela familjen faktiskt så nu är det tyvärr inte så jättemycket kvar av den.

Imorse vaknade jag vid kl 10 av tissel och tassel i huset varpå jag såg att mamma och pappa var på väg ut på söndagspromenad. Jag kunde inte vara sämre och slängde på mig alla kläder även fast jag var halvvaken och drog ut, det blev

Grej of the day 1: 45 min promenad

Nu har jag precis fått i mig en skön frukost och ska slappa lite innan det blir ett äventyr på det nya gymet som ska undersökas.

Inga kommentarer: