söndag 21 december 2008

Nytt gym

Nu har jag varit på kraftkällan. Riktigt bra gym faktiskt, hittade allt jag behövde och mer därtill. Det enda om jag nu ska klaga på något var att medelåldern på stället var lite väl högt men det kan ha och göra med att det var söndag kväll och alla normala yngre ligger i sina soffor och tar det lugnt pga av gårdagen.

Grej of the day:

Styrketräning
3 övningar med vardera 3 set Rygg
3 övningar med vardera 3 set Biceps
3 övningar med vardera 3 set Mage

Idag blev det klassisk styrketräning, kommer nog att köra igenom kroppen 2 rundor på detta sätt vilket borde motsvara runt 2 veckors träning just pga av variationen som jag nämnt flera gånger. Att enbart köra klassiskt styrketräning tror jag inte är den gyllene vägen men man bör absolut slänga in det under vissa perioder. Var riktigt skönt hursomhelst att mer isolera på varje muskel och hålla ett lite lägre tempo än vid crossfit träningen. Lite annorlunda helt enkelt och annorlunda är bra!

Kan dra igenom maten jag ätit under dagen också

Frukost: Fiberberikad havregrynsgrö med mellanmjölk + 2 skivor hembakat bröd
Mellanmål: 1 skiva hembakat bröd
Lunch: Ugnstekt kycklingfilé med fullkornspasta med tomatsås
Mellanmål: Kaneläpplen + 1 skiva hembakat bröd
Middag: Stekt kycklinfilé med ris och gurkyoghurt + 2 skivor hembakat bröd

Det är allt so far. Ska nog stoppa i mig en omgång med fil och müsli om ett par timmar också. Blivit lite väl mycket hembakat bröd men annars snor resten av familjen mitt grymt goda bröd och så kan jag inte ha det!

Nu är jag lite väl degig och har dessutom gäster hemma, annars hade jag tänkt skriva ett mer utförligt inlägg om grunderna för viktminskning, men det får bli imorgon istället.

1 kommentar:

Dille sa...

Allt lika bra inlägg på din blogg, morgondagens ser jag dock fram emot lite extra :)