torsdag 18 december 2008

Krigardag

Det blev inga matematiska modeller idag. Handledaren dundrade in och hade bokat upp flygfältet för testningar då vår senaste testning sket sig något på grund av att en viss sensor inte fungerade så bra i regn. Sagt och gjort, snabbt iväg med en testbil, resa på ca 1 timme till ett öde ställe som heter Ljungbyhed där Haldex testbana ligger. Höll på med testerna under dagen till kl 15 då vi blev klara med den bilen.

Eftersom jag inte hade planerat någon långfärdsresa så blev matbiten lite lidande. Jag hade med mig en matlåda och ett mellanmål men eftersom det enbart fanns begränsad mängd bestick ute på fältet såg matlådan ut enligt nedan


Det ni ser är en riktigt god wokad thai kyckling enligt en sån Santa Maria påse jag nämnt tidigare tillsammans med råris. Och Ja det jag använder som gaffel är en avbruten plastmugg. Jävligt deluxe om jag får säga det själv!

Hursomhelst så var testningen klar kl 15 trodde vi men nejdå, vi åkte tillbaka i en timme till Haldex och preparerade en annan testbil och åkte tillbaka till flygfältet igen. Detta var iförsig jävligt bra att få gjort så att jag kan koncentrera mig på den mer teoretiska biten av examensarbetet efter julpausen. När vi var framme på flygfältet igen vid 19 tiden så började magen kurra rätt ordentligt så middagen fick bestå av en pastasallad med ost och skinka från en bensinmack. Inte det bästa man kan äta men absolut inte det sämsta heller. Till det tryckte jag även i mig en mörk fralla. Ibland glömmer man bort hur gott det faktiskt är att äta för efter den måltiden låg energinivån på topp igen från att ha varit i totalt botten.

Här kommer ett par visdomsord: Låt inte dig själv bli så hungrig/trött som jag lät mig själv att bli. Min blodsockernivå sjönk i botten vilket resulterade i att jag blev helt seg och trött. Även om jag fyllde på förrådet med mat och energin gick upp igen så är det inte optimalt. Det bästa man kan göra är att kontinuerligt äta för att hålla energinivån på en jämn nivå!

Nu är klockan 22 och jag har precis kommit hem från testkörningarna och är helt slut. Tanken var att jag skulle ha tränat idag men det blev ganska naturligt en vilodag vilket är rätt bra ändå med tanke på att jag behöver vila upp kroppen så att jag inte tränar sönder mig bara av farten.

Totalt sett såg matbiten ut såhär

Frukost: Fullkornsberikad havregrynsgröt + 2 skivor hembakat bröd
Mellanmål: 1 clementin
Lunch: Thai Kycklingwok med råris och sallad
Mellanmål: 1 skiva hembakat bröd + 1 hemmagjord bar + 1 clementin
Middag: Ost och skinkpastasallad + 1 fralla
Mellanmål: 1 banan

Nu ska jag ta en riktigt skön och varm dusch och sedan ska jag däcka i sängen. Imorgon bitti ska jag lyckas packa ihop kläder, städa lägenheten + moppa golvet innan kl 9. Därefter åka och fixa lite smågrejer på jobbet, träna och sedan bege mig upp mot Uppsala. Wohaa, blir nog en lång dag imorgon också.

Inga kommentarer: