fredag 26 december 2008

Gympass avklarat!

Såja!!
Hemma från gymet och det var riktigt skönt.

Grej of the day

Styrketräning
3 övningar vardera 3 set Rygg
3 övningar vardera 3 set Biceps
3 övningar vardera 3 set Mage

Nåt som är både bra och dåligt är att det här gymet är halvt obefolkat. Inte så konstigt i och med att jag börjat träna där mitt i julen men ändå. De som är där är typ medelålders människor som står på löpbandet och svettas. Ganska skönt att kunna ha full tillgång till alla maskiner och fria vikter utan alltför mycket bök. Nackdelen är att det faktiskt kan kännas lite ensamt. I mitt fall är det hyfsat ok eftersom jag är sjukt fokuserad och disciplinerad när jag tränar men för gemene man så kan det nog vara ganska kul att ha jämnåriga människor på gymet. Så om ni nu skaffar gymkort efter nyår vilket är ganska vanligt så fundera på just vad det är för folk på det gymet ni ska träna på.

Mat idag då:

Frukost: Fiberberikad havregrynsgröt med mellanmjölk + 2 skivor hembakat bröd
Mellanmål: Osötad müsli med lättfil
Lunch: Mammas köttfärsbiffar med ugnsstekt potatis och sallad
Mellanmål: 1 päron
Middag: Mammas köttfärsbiffar med ugnsstekt potatis och sallad

Blir nog en till portion med müsli lite senare ikväll som vanligt.


På tal om mellandagsrean, jag krigade runt i 4 timmars tid och det kan säkert likställas med en 2 timmars långpromenad i träningssyfte och i slutändan köpte jag EN t-shirt. Så jävla ruttet med 2 miljoner människor, 3 mil långa köer till provhyttarna, 7 mil långa köer till kassorna. Jag fick gå old school och börja byta om mitt i butiken när jag väl hittade nåt jag ville prova. Kanske lite primitivt but hey, who gives a shit.

Kommer ett ganska lång fortsättning på motivationen som jag skrev om häromdagen om bara en liten stund. Ska skriva färdigt sista raderna.

Inga kommentarer: